Coinbase از بند خود تا اتصال رنج می برد
نوشته شده توسط : Mihayloo

Sunil Shah profile picture

من این مقاله نزولی را در مورد Coinbase Global (NASDAQ: COIN) با شک و تردید من از دنیای رمزنگاری مقدمه می کنم. من صعود نشانه هایی مانند بیت کوین (BTC-USD) را با سردرگمی تماشا کرده ام ، از جمله پذیرش آن به عنوان پرداخت برای اتومبیل های تسلا ، اما هجوم من در آنجا زمانی کوتاه مدت بود که این کار سریع انجام شد.

شک و تردید من در مورد ارزهای رمزپایه

من نظرات بیان شده توسط پروفسور نوریل روبینی را که ادعا کرده است برچسب cryptocurrency است ، نادرست است. برای یک ارز باید ویژگی های خاصی را معتبر کند:

  • این یک مبادله متداول است.
  • این یک واحد حساب است. یعنی این یک واحد اندازه گیری است و قابل تقسیم است.
  • این فروشگاه دارای ارزش است.

علاقه مندان به رمزنگاری ادعا می کنند که این یک ارز در حال ظهور است و به مرور زمان ، به عنوان یک وسیله پرداخت ، همه گیر می شود ، اگرچه سقوط Crypto اخیر و چرخش تسلا در غیر این صورت نشان می دهد.

آنها همچنین به چاپ پرکار پول و بدهی ارزهای فیات اشاره خواهند کرد. در این مورد ، من در توافق کامل هستم. با این حال ، ترس از کاهش دلار به عنوان فروشگاهی از ارزش تاکنون بی اساس بوده است.(با وجود 4 تریلیون دلار ارز جدید که در 2 سال گذشته چاپ شده است ، هنوز پول ذخیره غالب جهان است)

دو موضوع مهم وجود دارد که گاوهای رمزنگاری فراموش می کنند: این واقعیت که دولت های مربوطه صلاحیت مالیات شهروندان/شرکت های خود را برای تقویت تابوت های خود دارند (همانطور که توسط ابتکار مالیاتی سرمایه های اخیر رئیس جمهور بایدن نشان داده شده است). بر خلاف Cryptos ، ارزهای فیات دارای این پشتیبان اصلی هستند - درآمدی که از مالیات آینده گرفته شده است تا "تعادل کتاب ها" پس از بودجه یا کسری تجارت باشد. دوم ، یک دولت به راحتی می تواند از هر رقیب که قدرت حاکمیت آنها را برای کنترل پول غصب می کند ، منع کند.

این مزیت اصلی فیات اخیراً توسط ری دالیو ، بنیانگذار Bridgewater ابراز شد:

در مرحله بعد ، وی دوباره خطر دولت های ممنوعیت بیت کوین را تکرار کرد. دالیو گفت که اگر بیت کوین "مادی شود ، دولت ها اجازه نمی دهند."وی تأکید کرد: "آنها از آن خارج می شوند و از هر دندان که برای اجرای آن استفاده می کنند ، استفاده می کنند.

این دیدگاه فقط به تازگی به عنوان معاون نخست وزیر چینی لیو مورد تأیید قرار گرفت.

حتی در ایالات متحده ، علاقه مندان به رمزنگاری که صندلی SEC را گنسلر درک می کردند که دلسوزتر از علت آنها است ، در تاریخ 1 ژوئن یک حمام سرد دریافت کردند. جنسلر در طول شهادت کنگره گفت

چالش ها و شکاف های زیادی برای محافظت از سرمایه گذار در بازارهای [رمزنگاری] وجود دارد. هیچ یک از مبادلات معاملاتی Crypto هنوز به عنوان مبادله با SEC ثبت نشده است

علاوه بر این ، اکونومیست فقط (8 مه) گزارش ویژگی عالی "Govcoins: ارزهای دیجیتالی که مالی را تغییر می دهد" داشت. به طور خلاصه ، شایستگی فناوری blockchain در بانک های مرکزی ، که مشغول برنامه های خود برای دولت هستند ، یا یک ارز دیجیتالی که مستقیماً با ارز فیات خود مرتبط است ، از بین نرفته است. این امر بدون نیاز به ارز رمزنگاری میانی ، شایستگی های blockchain (سرعت ، امنیت ، کارآیی) را در بر می گیرد. در حقیقت این مقاله ادعا می کند ، این امر کنترل دولت را با هزینه فرد تقویت می کند - به نظر من دلیل بیشتری برای غصب رمزنگاری!

چگونه رمزنگاری کوتاه؟

TDA BTC

از حدود مارس امسال ، من به بررسی گزینه های دیدگاه نزولی در مورد آینده Crypto پرداختم. من به عنوان مشتری یک کارگزاری اصلی (TD Ameritrade) ، فهمیدم که گزینه ها به طور حاد محدود هستند.

  • توکن های واقعی بیت کوین و اتر (ETH-USD) توسط SEC به عنوان "امنیت" ثبت نشده اند و TDA توانایی معامله را در این نشانه ها ارائه نمی دهند.
  • قراردادهای آتی بیت کوین تحت بازپرداخت CFTC (کمیسیون معاملات آتی کالا) قرار می گیرد. TDA این قراردادهای آتی را در سکوی ThinkorSwim خود ارائه می دهد ، اما این یک بستر تخصصی است که نیاز به تأیید/تجربه ویژه دارد و در دسترس مشتریان معمولی TDA نیست.
  • در TDA ، من حتی نمی توانم Bitcoin Trust Grayscale (OTC: GBTC) را کوتاه کنم زیرا این یک ETF نیست (این یک صندوق بسته است) و در بورس OTC معامله می کند. در نتیجه ، TDA اجازه نمی دهد GBTC وام گرفته و کوتاه شود.
  • تنها گزینه از طریق Coinbase Global بزرگترین مبادله cryptocurrency در ایالات متحده در دسترس قرار گرفت که در آوریل ‘21 ‘21 در NASDAQ لیست مستقیمی داشت.

این امر باعث می شود که سکه اصلی "رمزنگاری-پروکسی" باشد که به طور گسترده ای تحت برخی رژیم های نظارتی قرار گیرد ، یعنی SEC به عنوان یک نهاد Nasdaq ذکر شده ، و بنابراین در کارگزاران اصلی مانند TD Ameritrade ، برای مشتریان معمولی مانند من برای بیان موضع سرمایه گذار خرس ، در دسترس است. یا با وام و کوتاه کردن سهام سکه یا از طریق گزینه های موجود.

این مقاله سعی در تحلیل عمیق COIN ندارد. برای این کار خواننده یک دیدگاه صعودی را در اینجا پیدا می کند و در اینجا در جستجوی آلفا دیدگاه نزولی را پیدا می کند. این مقاله بر روی آنچه که من تصور می‌کنم یک خطر سیستماتیک برای بازار ارزهای دیجیتال است، تمرکز دارد، یعنی پذیرش تازه اعلام شده تتر استیبل کوین (USDT-USD) در پلتفرم Coinbase. دیدگاه نزولی من در مورد COIN مبتنی بر یک اختلال نزولی عمده در ارزهای دیجیتال است، زیرا مشکلات سیستمی با تتر آشکار می شود.

از دست دادن چشمگیر اعتماد به ثبات تتر، به نظر من، پایه‌های دنیای رمزارز را بی‌ثبات خواهد کرد. من مطمئن هستم که یک بحران نقدینگی در تتر «نقدی» که به نظر می‌رسد نشان می‌دهد، تقریباً به طور قطع منجر به اصلاح شدید ارزهای دیجیتال خواهد شد.

از آنجایی که تتر بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار است، من معتقدم که این امر باعث ایجاد تحول در درآمد و سود معاملاتی کوین می شود که ثروت آن به طور جدایی ناپذیری با افزایش علاقه و ارزش ارزهای دیجیتال مرتبط است. این امر از نتایج سه ماهه اول سال 2021 COIN مشهود است، جایی که بازار صعودی کریپتو در سه ماهه اول سال 2021 منجر به سود بیشتر برای کوین در یک سه ماهه نسبت به کل سال قبل شد.

COIN به تازگی Tether را در همه پلتفرم ها پذیرفته است

از 3 می، COIN به طور کامل Tether را در تمام پلتفرم ها پذیرفته است. در ابتدا در ماه آوریل به Coinbase Pro منتقل شد و سپس در 3 می به همه اعضای COIN گسترش یافت.

از امروز، Coinbase از Tether (USDT) در Coinbase. com و در برنامه های Coinbase Android و iOS پشتیبانی می کند. مشتریان کوین‌بیس اکنون می‌توانند خرید، فروش، تبدیل، ارسال، دریافت یا ذخیره USDT کنند. USDT عموماً در مناطق تحت پشتیبانی Coinbase به استثنای ایالت نیویورک در دسترس خواهد بود. معاملات USDT در Coinbase Pro نیز پشتیبانی می شود.

تتر (USDT) یک استیبل کوین موجود در چندین بلاک چین است که هدف آن حفظ همان ارزش دلار آمریکا است. شرکت پشتیبان Tether، Tether Limited، ادعا می کند که ذخایری دارد که به طور کامل از هر USDT پشتیبانی می کند. از سال 2021، USDT با ارزش بازار بیش از 30 میلیارد دلار، پرمصرف ترین استیبل کوین در جهان است.

بنابراین تتر در کل پایگاه مشتری COIN ارائه می شود (به جز ایالت نیویورک که USDT غیرقانونی است). هر گونه ترس در مورد ثبات یا نقدینگی تتر، تجارت COIN را به شدت مختل می کند. از وب سایتش

coinbase offer1

coinbase offers2

اکنون باید واضح باشد که Coin Coin کاندیدای مناسبی برای خرس رمزنگاری است ، به خصوص اکنون که Tether به طور محکم در اکوسیستم سکه تعبیه شده است. شایان ذکر است که سکه به طور ضمنی شک و تردیدهای خود را در مورد ادعاهای Tether تصدیق می کند. این کاملاً با مقایسه چگونگی ارائه دومین stablecoin ، USCOIN USD (USDC-USD) به مشتریان سکه ارائه می شود و آن را با Tether مقایسه می کند.

به دومین سکه بزرگ USDC-USD نگاه کنید

بیایید دومین مهمترین Stablecoin USDC-USD را بررسی کنیم. این همان چیزی است که تعهد یک stablecoin ، که توسط سرمایه گذار رمزنگاری به عنوان "پول نقد باید به نظر برسد" مشاهده و تفسیر می شود. و آن را با تصویر Tether در بالا متضاد کنید. از توضیح سکه در مورد USDC-USD.

USDC

این مقاله اکنون به تاریخ Tether ، نقش محوری آن در دنیای رمزنگاری و نقص های سیستمیک آن می پردازد ، که به زودی توسط بازارها با عواقب فاجعه آمیز تحقق می یابد.

عملکرد تتر

Tether (USDT-USD) بزرگترین Stablecoin جهان است (ارزش لنگر انداختن به یک مرجع خارجی). این نقش اساسی به عنوان پورتال از دنیای ارز فیات تا دنیای ارز رمزنگاری بازی می کند ، زیرا بیشتر بانک ها در حال حاضر رمزنگاری را برای ارز فیات مبادله نمی کنند.

Tether در این مورد بسیار مهم است که حدود 60 ٪ معاملات روزانه بیت کوین در Tethers اتفاق می افتد ، و همه سکه های پایدار دیگر را کوتوله می کند.

از شرکت کنندگان در رمزنگاری خواسته می شود برای جلوگیری از نوسانات رمزنگاری و بانک پول خود ، از Tether به عنوان یک فروشگاه ارزش دلار استفاده کنند. به طرز شگفت آور ، برخی از وب سایت ها حتی از آن به عنوان مشابه طلای جامد یک بانک مرکزی یاد می کنند.

هدف اصلی Tether یک فروشگاه پایدار از ارزش خارج از نوسانات Cryptocoin است."هر سکه مورد نظر از یک به یک توسط یک دلار آمریکا حمایت می شود."(بعداً خیلی بیشتر در این مورد). دارایی های ایجاد ، حسابداری و ذخیره در پشت Tether توسط Tether Holdings Limited اداره می شود. از وب سایت آنها:

توکن های Tether می توانند به طور ایمن ذخیره ، ارسال و دریافت شده از طریق blockchain و به موجب شرایط خدمات Tether Limited برای پول نقد (دارایی زیربنایی زیربنایی) قابل بازخرید باشند. نرخ تبدیل 1 Tether USD ₮ Token (USD ₮) برابر با 1 دلار است.

جدول زیر مقادیر مربوط به بازار برخی از ارزهای رمزنگاری شده را نشان می دهد. اگرچه بیت کوین و اتر از نظر ارزش بسیار بیشتری دارند ، رابط کاربری از پول نقد به رمزنگاری تا حد زیادی از طریق stablecoins تحت تأثیر قرار می گیرد. Tether موقعیت قطب را دارد ، بسیار جلوتر از Stablecoin USDC-USD.

وجود، موجودیت نماد کلاه بازار $ bn $ BN $ BN
رمز ژانویه 20 20 دسامبر جاری
بیت کوین BTC-USD 170. 1 539 814. 7
اتر اخلاق 19. 7 84. 2 282. 2
تثبیت کردن
TETHER $ USDT-USD 4.1 20. 9 57. 3
USCoin USD USDC-USD 0. 51 3.7 22. 2
NASDAQ لیست شده است
COINBASE سکه N/A N/A 62. 6

برای بزرگنمایی کلیک کنید

منبع: پیوندها در نماد

تاریخچه تتر

یک طرح کلی از تاریخچه شطرنجی تتر توسط نویسنده ریچارد دورانت را می‌توانید در اینجا ببینید، «اعتبار تتر و تأثیر آن بر بیت‌کوین». در مجموع، اغراق نیست اگر بگوییم تتر لیمیتد با قوانین متعدد مواجه شده است، هم در ارائه نادرست تتر به عنوان «هر سکه تتر پشتوانه 1 به 1 دلار آمریکا است» و هم در عدم شفافیت با مقامات نظارتی. در طول تحقیقات خود

نویسنده فرانسیس کاپولا در مقاله 2019 خود در فوربس، میخ دلار ایالات متحده تتر دیگر معتبر نیست، حیله گری و مهارت تتر در جابجایی مداوم تیرک دروازه ها را دنبال می کند.

TETHER تعهد قبل از

TETHER RESERVES BEFORE

شدیدترین و جدیدترین کیفرخواست در فوریه 21 پس از تحقیقات دو ساله توسط دادستان کل نیویورک (NYAG) اتفاق افتاد. تتر موافقت کرد که 18. 5 میلیون دلار بپردازد و تجارت با ساکنان نیویورک را متوقف کند.

لتیسیا جیمز، دادستان کل نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد:

Bitfinex و Tether به‌طور غیرقانونی و بی‌ملاحظه زیان‌های مالی هنگفت را پوشش دادند تا طرح خود را ادامه دهند و از سود خود محافظت کنند. ادعای تتر مبنی بر اینکه ارز مجازی آن همیشه به طور کامل توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شد، دروغ بود. این شرکت‌ها ریسک واقعی را که سرمایه‌گذاران با آن مواجه بودند پنهان کردند و توسط افراد و نهادهای بدون مجوز و غیرقانونی اداره می‌شدند که در تاریک‌ترین نقاط سیستم مالی معامله می‌کردند.

اگرچه توافق بدون اعتراف یا انکار هر گونه تخلف توسط تتر انجام شد، اما شرایط سختگیرانه ای وجود داشت. مهمتر از همه، تتر لیمیتد متعهد شد که گزارش شفافیت سه ماهه ذخایر خود را به NYAG ارائه کند.

شروط تحمیل شده توسط NYAG هدف روشنی را برای تثبیت تتر به تعهد خود مبنی بر انتشار گزارش تفصیلی ذخایر سه ماهه که پشتوانه هر توکن تتر در گردش است، داشت.

TETHER تعهد در حال حاضر

TETHER COMMITMENT NOW

خواسته های NYAG صراحتاً به منظور محدود کردن اتاق تکان دادن Tether و پاسخگویی آن به ادعاهای خود به سرمایه گذاران بود. اما متأسفانه، دنیای ارزهای دیجیتال این تسویه را به عنوان یک پیروزی تحسین کرد، جایی که تتر اکنون مهر تأیید را دریافت کرده بود، جایی که هر توکن نشان دهنده یک دلار نقدی در یک خزانه امن در خزانه تتر بود. وب سایت coinmarketcap. com در مقاله 21 مارس خود. تتر می گوید گزارش تأیید می کند که تمام USDT به طور کامل با ذخایر نقل شده Tether Limited پشتیبانی می شود:

Tether همیشه کاملاً پشت سر گذاشته شده است ، و نظر اطمینان که امروز در دسترس قرار دادیم ، بار دیگر آن را تأیید می کند.

دود و آینه های Tether

در ماه مه که به دنبال خوانندگان آلفا به آخرین تحلیل Frances Coppola در مورد ذخایر ، دود و آینه های Tether تحت درمان قرار گرفتند

من از خوانندگان می خواهم که مقاله ای را که سؤالات اساسی در مورد stablecoins پرسیده اند ، بخوانند ، به این ترتیب که آنها توسط یک بانک مرکزی پشتیبانی نمی شوند که نقدینگی را به بانک های تنظیم شده خود تضمین می کند. بنابراین در یک سیستم بانکی تنظیم شده ، تا زمانی که یک بانک نسبت نقدینگی خود را حفظ کند ، بانک مرکزی هرگونه کمبود نقدینگی را به شبکه بانکی خود تضمین می کند (توسط اضافه برداشت های بانک مرکزی). نویسنده حتی در مقایسه با یک بانک تنظیم شده ، ذخایر و نقدینگی Tether را ارزیابی می کند (جزئیات و نقدینگی را به طرز ناکافی می یابد).

در اینجا من با نظر او مخالفم که او ارزش بازار و نقدینگی دارایی های ذخیره Tether را ارزیابی می کند و با یک بانک تنظیم شده مقایسه می کند. Tether یک بانک تنظیم شده نیست و به نقدینگی بانک مرکزی دسترسی ندارد.

اگر افزایش رستگاری نشانه های Tether وجود داشته باشد ، Tether Limited موظف است آنها را به دلار آمریکا بازخرید کند. حتی در آخرین ادعاهای ضمانت خود

هر نشانه تتر نیز 1 به 1 به دلار چسبیده است ، بنابراین 1 USD ₮ Token همیشه با 1 دلار ارزش دارد.

در مقاله خود کوپولا ارزش فعلی بازار و نقدینگی بزرگترین بخش ذخایر Tether را بررسی می کند ، یعنی 45 ٪ (76 ٪ از 65 ٪) در مقاله تجاری است. او به درستی اظهار داشت که جزئیات کمی در مورد ارزش فعلی بازار وجود دارد.

من موافقم ، اما نقص سیستمیک این است که کل دارایی Tether باید به صورت نقدی یا چیزی بسیار نزدیک به پول نقد مانند صورتحساب خزانه داری باشد. پروفایل مسئولیت Tether متعهد شده است ، در ارائه خود به سرمایه گذار ، هر یک از این نشانه ها را می توان به دلار آمریکا بازخرید کرد. از این رو ذخایر Tether باید تقریباً در همه موارد نقدی یا معادل نقدی ایالات متحده باشد.

با این حال ، تعریف موارد استفاده از "نقدی و معادل نقدی" شامل مقاله تجاری است که حدود 20 میلیارد دلار یا 65 ٪ از "پول نقد" آن را نشان می دهد!

به نظر من دشوار است که این نمایندگی چقدر نادرست است - بیایید فقط بگوییم مقاله تجاری ، از درجه و ارزش نامشخص ، با بلوغ تا یک سال ، بدون جزئیات در مورد فروش آن نمی تواند به عنوان پول نقد طبقه بندی شود.

بیانیه اطمینان از شرکت حسابدار خود (در باهاما ، طبق قوانین باهاما) ، من به عنوان یک وبلاگ جداگانه در اینجا ارسال کرده ام:

حسابداران Tether-Assurance-Moore Cayman MAR-2021-2. این نتیجه گزارش ذخایر تلفیقی است

  • مدیریت Tether Holdings Limited ("شرکت") موارد زیر را در تاریخ 31 مارس 2021 در ساعت 11:59 عصر UTC بیان می کند:
  • کل دارایی های تلفیقی حداقل 41, 017, 565, 708 دلار آمریکا است.
  • کل بدهی های تلفیقی بالغ بر 40, 868, 295, 798 دلار آمریکا است که از این میزان 40, 855, 204, 950 دلار آمریکا مربوط به توکن های دیجیتال صادر شده است. 1
  • دارایی های تلفیقی گروه تلفیقی از بدهی های تلفیقی آن بیشتر است.
  • ذخایر گروه تلفیقی که برای توکن‌های دیجیتالی صادر شده نگهداری می‌شود، بیش از مقدار مورد نیاز برای بازخرید توکن‌های دیجیتال صادر شده است.

در پست وبلاگ، من تصویر نمایه ذخایر را پست کرده‌ام، که در آن «نقد و معادل‌های نقدی» شامل «اوراق تجاری» است که 65 درصد از «نقد نقد» را نشان می‌دهد.

این را با استیبل کوین USDC-USD مقایسه کنید

از بیانیه تضمین USDC-USD که من به عنوان یک وبلاگ در اینجا پست کرده ام:

توکن‌های USD Coin ("USDC") صادر شده و توکن‌های معوق کمتر مجاز هستند اما صادر نشده‌اند (85, 821, 349) و توکن‌های کمتر در لیست سیاه = 9, 343, 208, 228 USDC دلار آمریکا نگهداری شده در حساب‌های نگهبانی = 9, 382, 986, 657 دلار و تا زمان انتشار گزارش DCاز موجودی دلار آمریکا که در حساب‌های نگهبانی نگهداری می‌شود تجاوز نکند

به عبارت ساده برای هر یک از 9. 3 میلیارد دلار سکه در گردش، شرکت 9. 3 میلیارد دلار در حساب های نگهبانی دارد. بدون ابهام، بدون اوراق تجاری، بدون وام به شرکت های وابسته، فقط دلار آمریکا ساده.

مبهم سازی توسط تتر به FSB

یک پرچم قرمز دیگر با بررسی پاسخ تتر به FSB (هیئت خدمات مالی) به دست آمد. این اتفاق همزمان با تحقیقات NYAG رخ داد. پاسخ رسمی Tether به سؤالات FSB که من به عنوان یک وبلاگ در اینجا پست کرده ام: پاسخ Tether به FSB ژوئیه 2020

بدیهی است که FSB از تتر در مورد ماهیت و کفایت ذخایر نگهداری شده برای پشتیبان هر توکن مورد نظر سؤال کرد. اگرچه ما از جمله بندی دقیق سؤال FSB اطلاعی نداریم، این پاسخ تتر - کلمه به کلمه - در مورد سؤال مربوط به ذخایر و پشتوانه وثیقه Tether مورد بحث (مورب من) است:

اساس وثیقه: این به دارایی زیربنایی اشاره دارد که Stablecoin در آن صادر می شود. در زمینه آنچه گزارش به عنوان "stablecoins مرتبط با دارایی" توصیف می کند ، این "دارایی های ذخیره" هستند. این گزارش به "استخر" یا "سبد" دارایی های ذخیره اشاره می کند و از صادرکنندگان "خرید" و "فروش" این دارایی های ذخیره صحبت می کند. این زبان به حداقل می رسد برای شکل غالب stablecoins جهانی ، که عمدتاً توسط همان دارایی که نشانه ها به آن چسبیده اند ، وثیقه می شوند. به همین دلیل ، دارایی های ذخیره به جای "خریداری" یا "فروخته شده" به طور کلی دریافت و توزیع می شوند.

به نظر من ، پاسخ تتر به سختی بیان دقیق این مسئله نیست. Tether دلار آمریکا از خریداران Tether دریافت می کند. سپس Tether "مقاله تجاری" را با آن دلار خریداری می کند. اما آنها این را نه به عنوان معامله یک امنیت (پول نقد) برای دیگری (مقاله تجاری) توصیف می کنند ، بلکه به عنوان دارایی های ذخیره ای که به جای "خریداری" یا "فروخته شده" دریافت و توزیع می شوند.

نتیجه

دیوارهای قلعه در اطراف ثبات ، نقدینگی و ارزش بازار ذخایر Tether در تخمین من به نظر می رسد. این برای فروپاشی آنها زیاد نخواهد بود. قبل از انجام این کار سکه بفروشید.





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: